پرسشنامه نظرسنجی جامعه

پرسشنامه نظرسنجی جامعه

پرسشنامه نظرسنجی جامعه مورد توجه ویژه سازمان‌های سرآمد می‌باشد و در مدل‌های سرآمدی EFQM و مالکوم بالدریج به نظرسنجی نمایندگان جامعه توجه شده است.

پرسشنامه نظرسنجی جامعه

وقتی از اصطلاح جامعه استفاده می‌کنیم اشاره به فرد یا گروهی داریم که از حضور و عملیات سازمان شما سوای مواقعی که در نقش مشتری، تامین‌کنده، شریک یا کارمند هستند تاثیر می‌پذیرند
به این معنی که موقعی یک مشتری یا کارمند در ساختمان سازمان است، تاثیر روابط شما با آن‌ها تحت نتایج مشتری یا نتایج کارکنان یا نتایج کلیدی عملکرد اندازه‌گیری می‌شود ولی زمانی که آن‌ها در منزل هستند این مردم از افراد اجتماع محسوب می‌شوند

جایگاه نظرسنجی جامعه در مدل‌های سرآمدی

  • نظرسنجی نمایندگان جامعه در زیر معیار ۸ الف در مدل EFQM 2013
  • نظرسنجی نمایندگان جامعه در معیار ۶ – برداشت‌های ذی‌نفعان EFQM 2020
  • نظرسنجی نمایندگان جامعه در زیر معیار ۷-۴-نتایج رهبری و حاکمیتی در مدل مالکوم بالدریج
  • نظرسنجی نمایندگان جامعه در زیر معیار ۷-۳ الگوی تعالی سازمانی ۱۴۰۰

فرض کردن یا حدس زدن این‌که طرف‌های ذینفع جامعه درباره سازمان و مصحولات و خدمات ما چه فکر می‌کنند برابر دانستن و مطمئن بودن نیست.

سوالات پرسشنامه نظرسنجی جامعه

سوالات نظرسنجی جامعه می‌تواند موضوعات زیر را پوشش می‌دهد:

  • تصویر بیرونی و خوشنامی سازمان
  • شافایت و پاسخگویی سازمان
  • رفتار اخلاقی
  • ارتباطات و تعاملات با نمایندگان جامعه
  • تاثیرگذاری بر اقتصاد محلی، منطقه‌ای یا ملی
  • پیامدهای اجتماعی
  • پیامدهای محیط زیستی
  • فرصت‌های برابر و گوناگونی
  • حمایت از بنیاد خیریه و سازمان‌های مردم نهاد
  • حمایت از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و علمی
  • حمایت از توسعه زیرساخت‌های عمرانی و اجتماعی
  • تقدیرنامه‌ها، جوایز و پوشش رسانه‌ای

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری شده است
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.isostore.ir بلامانع است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید