نظرسنجی مشتری

نظرسنجی مشتری

پرسشنامه نظرسنجی مشتری به منظور دریافت بازخوردهای مشتریان و تلاش در جهت بهبود محصولات و خدمات بکارگرفته می‌شود.

نظرسنجی از مشتری

تعریف مشتری

مشتری فرد یا سازمانی که محصول یا خدمتی که برای آن فرد یا سازمان در نظر گرفته شده یا وی درخواست نموده است را دریافت نموده یا می‌تواند دریافت نماید.

جایگاه نظرسنجی مشتریان در مدل‌ها و استانداردها

نظرسنجی مشتری در زیر معیار ۶ الف در مدل EFQM 2013
نظرسنجی نمایندگان جامعه در معیار ۶ برداشت‌های ذی‌نفعان EFQM 2020
نظرسنجی نمایندگان جامعه در زیر معیار ۷-۱-الف الگوی تعالی سازمانی ۱۴۰۰
استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ویرایش ۲۰۱۵ بند ۹-۱-۲ رضایت مشتری
الزامات سیستم مدیریت رضایتمندی مشتری ایزو ۱۰۰۰۴

دسته‌بندی مشتری

مشتریان متناسب با هر سازمان می‌تواند دسته‌بندی شده و نظرسنجی به تفکیک هر گروه مشتریان صورت گیرد.
به عنوان مثال در شرکت تولید کننده لوازم خانگی ، نظرسنجی از عاملین فروش، مصرف کننده و خدمات پس از فروش باید اجرا گردد.

سوالات نظرسنجی

سوالات نظرسنجی مشتری می‌تواند موضوعات زیر را پوشش می‌دهد:

  • وفاداری مشتریان
  • برند و خوشنامی سازمان
  • ارزش محصولات و خدمات ارائه شده
  • فروش و تحویل محصولات و خدمات
  • خدمات پشتیبانی پس از فروش
  • کانال‌های ارتباطی و روابط با مشتریان
  • فرهنگ مشتری مداری
  • جلب مشارکت و هم‌آفرینی مشتریان در توسعه و بهبود فرآیندها، محصولات و خدمات.
  • تجربه مشتریان

نحوه اجرای

نظرسنجی مشتری از طریق موارد زیر متناسب با جامعه آماری مشتری و گروه مشتریان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود

  • وب‌سایت
  • سامانه‌پیامکی
  • پرسشنامه کاغذی
  • در سازمان‌های بزرگ از طریق مراکز افکارسنجی اجرا می‌گردد.

فرم نظرسنجی مشتری را دانلود کنید

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان گردآوری شده است
انتشار مطلب با ذکر نام نویسنده و آدرس سایت www.isostore.ir بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید