ایزو 9000

استاندارد ایزو 9000

ایزو 9000 ، مبانی و واژگان سیستم‌های مدیریتی ، اﯾﻦ اﺳـﺘﺎﻧﺪارد ﻣﻔـﺎﻫﯿﻢ، اﺻـﻮل و واژﮔـﺎن اﺳﺎﺳـﯽ ﺳﯿﺴـﺘﻢﻫﺎی ﻣـﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿـﺖ را ﺑـﺮاي ﺳـﺎﯾﺮ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ اراﺋﻪ ﻣﯽدﻫﺪ.

دانلود استاندارد ایزو 9000 و متن ترجمه شده از طریق لینک در انتهای این مطلب امکان پذیر است.

استاندارد ایزو 9000

این استاندارد توسط کمیته ISO/TC 176 در سال 2015 منتشر شده است که ترجمه سلیس این استاندارد توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران درسال 1396 منتشر شده است.

هدف اﺳﺘﺎﻧﺪارد ISO 9000

ﮐﻤـﮏ ﺑـﻪ ﮐـﺎرﺑﺮ ﺑﺮاي درك ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، اﺻﻮل و واژﮔﺎن اﺳﺎﺳﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ ﺑﻪﻧﺤﻮ اﺛﺮﺑﺨﺶ و ﮐﺎرا در اﺟﺮای ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎیﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ است و اﻓﺰاﯾﺶ آﮔﺎﻫﯽ ﺳﺎزﻣﺎن در ﺧﺼﻮص وﻇـﺎﯾﻒ و ﺗﻌﻬﺪ آن ﺑﺮاي ﺑﺮآوردهﮐﺮدن ﻧﯿﺎزﻫﺎ و اﻧﺘﻈﺎرات ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن و ﻃﺮفﻫﺎی ذیﻧﻔﻊ آن و دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ رﺿـﺎﯾﺖ آﻧ‌ﻬـﺎ از ﻣﺤﺼﻮﻻت و ﺧﺪﻣﺎت ﺧﻮد اﺳﺖ.

کاربرد استاندارد ISO 9000

  • ﭼﻬﺎرﭼﻮﺑﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ اﺳﺎﺳﯽ، اﺻﻮل، ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺗﻌﯿﯿﻦﺷﺪه ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﮐﯿﻔﯿﺖ را ﺑﻪﻣﻨﻈﻮر ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺳﺎزﻣﺎن‌ها ﺑﺮای ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف آن‌ها
  • در ﺗﻤﺎم ﺳﺎزﻣﺎن‌ها ﺑﺪون در ﻧﻈﺮﮔﺮﻓﺘﻦ اﻧﺪازه، ﭘﯿﭽﯿﺪﮔﯽ ﯾﺎ اﻟﮕﻮی ﮐﺴﺐ وﮐﺎر
  • اﻓﺰاﯾﺶ آﮔﺎﻫﯽ ﺳﺎزﻣﺎن در ﺧﺼﻮص وﻇـﺎﯾﻒ و ﺗﻌﻬﺪ آن ﺑﺮاي ﺑﺮآوردهﮐﺮدن ﻧﯿﺎز

ساختار استاندارد

  • مفاهیم اصلی ( شامل کیفیت، سیستم کیفیت، محیط کسب‌وکار، طرف‌های ذی‌نفع، پشتیبانی)
  • هفت اصل مدیریت کیفیت ( شامل، مشتری مداری، راهبری، مشارکت کارکنان، رویکرد فرآیندی، بهبود، تصمیم‌گیری مبتنی بر شواهد، مدیریت روابط)
  • اﺻﻄﻼﺣﺎت و ﺗﻌﺎرﯾﻔﯽ که برای ﺗﻤﺎﻣﯽ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﯿﻔﯿﺖ و ﺳﯿﺴﺘﻢﻫﺎی مدیریتی کاربرد دارد
  • پیوست الف- رواﺑﻂ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ و ﻧﻤﺎﯾﺶ ﺗﺼﻮﯾﺮی آن‌ها

برای دانلود فایل استاندارد ایزو 9000 با ترجمه سازمان استاندارد از طریق لینک زیر اقدام کنید

دانلود ایزو 9000

این مقاله توسط تیم متخصصین سایت ایزودان گردآوری‌شده است
انتشار مطلب با ذکر نام سایت و آدرس سایت www.isostore.ir بلامانع است

دیدگاهتان را بنویسید