ایزو 10002

ایزو 10002

استاندارد ایزو 10002 ، راهنماهایی را برای روند رسیدگی یه شکایات مرتبط با محصولات و خدمات ارائه می‌نماید دانلود ایزو 10002 از طریق لینک انتهای مطلب امکان‌پذیر است.

این استاندارد راهنمایی‌هایی را برای طرحریزی، اجرا، نگهداری و بهبود فرآیند رسیدگی به شکایات برای همه انواع فعالیت‌ها ارائه می‌نماید .

مزایای استاندارد ISO 10002

  • افزایش رضایت مشتری در حل و فصل هر گونه شکایت دریافت شده
  • به کارگیری منابع برای رسیدگی به شکایات
  • شناسایی و رسیدگی به نیازها و انتظارات شاکیان
  • تسهیل در فرآیند رسیدگی به شکایت مشتری
  • ممیزی فرآیند رسیدگی به شکایت مشتریان
  • تجزیه و تحلیل و ارزیابی شکایات به منظور بهبود کیفیت محصول و خدمات به مشتریان.

با توجه به این که در عصر حاضر مشتری مداری و دستیابی به رضایت مشتری یکی از اهداف اصلی هر سازمانی است، رسیدگی به شکایت مشتریان یک مزیت رقابتی برای هر سازمانی است که با به‌کارگیری این استاندارد راهنما این موضوع تحقق خواهد یافت.

متن استاندارد ایزو 10002 را از طریق لینک زیر دانلود کنید

دیدگاهتان را بنویسید