وظایف مدیر منابع انسانی

وظایف مدیر منابع انسانی

شرح وظایف مدیر منابع انسانی جذب و استخدام، آموزش و نگهداشت کارکنان است.

وظایف مدیر منابع انسانی

  • با توجه به اهمیت موضوع منابع انسانی این شغل در چارت سازمانی شرکت‌ها با عنوان سرمایه انسانی یا مدیریت استعداد مورد در نظر گرفته می‌شود.
  • مدیر منابع انسانی با برنامه‌ریزی جهت جذب، توسعه و نگهداشت استعدادها نقش مهمی را برای بهبود عملکرد فرآیندهای سازمان ایفا می‌نماید.

می‌خواهم نمونه شرح وظایف کارکنان را دانلود کنم

تعریف شغل

مدیر منابع انسانی زیر نظر مدیر عامل، وظیفه تدوین استراتژی‌های منابع انسانی، جذب و استخدام ، نظرسنجی از کارکنان و رسیدگی به بازخوردهای کارکنان، آموزش، توسعه و نگهداشت و امور رفاهی کارکنان را بر عهده بر عهده دارد.

شرایط احراز شغل

  • تحصیلات : حداقل کارشناس مهندسی صنایع / مدیریت / منابع انسانی
  • سابقه کار: حداقل 10 سال

آموزش‌های مورد نیاز

  • رفتار شناسی
  • Assessment Center
  • ارزیابی عملکرد کارکنان
  • نظام پیشنهادات
  • طبقه بندی مشاغل
  • مدیریت استرس

مهارت‌های مورد نیاز

  • مهارت‌های ارتباطی
  • قوانین کار
  • کار تیمی
  • حل مسائل

شرح وظایف مدیر استعداد

  • تدوین استراتژی‌ها، اهداف و برنامه‌های منابع انسانی
  • پیگیری تحقق اهداف و برنامه‌های آن و گزارش‌دهی به مدیریت .
  • همکاری در شناسایی ریسک‌های فرآیندهای و کنترل آن‌ها.
  • برنامه‌ریزی جذب استعداد بر اساس نیازهای اعلام شده.
  • هماهنگی جهت فراخوان آگهی جذب استعداد به روابط عمومی.
  • شناسایی و جذب استعدادها.
  • نظرسنجی از افراد استخدام شده در خصص فرآیند جذب و استخدام.
  • همکاری در تدوین استانداردهای آموزشی مشاغل.
  • طراحی و ارایه برنامه‌های آموزشی برای توسعه فردی، تیمی کارکنان.
  • همکاری در تدوین برنامه‌های جانشین پروری.
  • برنامه‌ریزی مسیرهای شغلی توسعه کارکنان.
  • برنامه‌ریزی و تخصیص پاداش‌های مبتنی بر عملکرد کارکنان.
  • همکاری در تدوین یا بازنگری ساختار سازمانی و ارایه به مدیر عامل.
  • تدوین برنامه‌ها یا به‌کارگیری راهکارهایی جهت بهبود ارتباطات درون سازمانی در سطوح مختلف
  • نظرسنجی از کارکنان و برنامه‌ریزی جهت افزایش رضایتمندی آنان.
  • نظارت بر اجرای معاینات بدو استخدام و دوره‌‌ای کارکنان.
  • همکاری با واحد HSE جهت کاهش مخاطرات ایمنی مرتبط با فعالیت‌های کارکنان.
  • بررسی گزارشات مرخصی، ماموریت، اضافه‌کاری کارکنان.
  • حضور در کمیته انضباطی و تصمیم‌گیری جهت تخلفات کارکنان.
  • هماهنگی جهت برگزاری رویدادهای منابع انسانی به منظور تقدیر و تشکر از کارکنان.
  • ارتباط با کارکنان در مسائل منابع انسانی.
  • نظارت بر فعالیت‌های کارکنان واحد منابع انسانی.
  • تعیین نیازهای آموزشی کارکنان تحت اختیار.
  • همکاری در پایش و اندازه‌گیری فرآیند منابع انسانی.
  • درخواست اقدام اصلاحی به منظور حذف عدم انطباق بالفعل.
  • ارائه گزارش و پیشنهادات در جهت بهبود به مدیرعامل.
  • انجام سایر امور محوله مشخص شده توسط مدیرعامل.

این مطلب توسط مهندس پیام خرازیان تهیه شده است.
انتشار مطلب با ذکر نام پیام خرازیان و آدرس سایت www.isostore.ir بلامانع است.

دیدگاهتان را بنویسید