مستندات HSE در طرحریزی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و محیط زیست در هر سازمان چیست و سازمانها برای پیادهسازی HSE چه مستندات را باید داشته باشند
مستندات HSE
مستندات موردنیاز هر سازمان بستگی بهاندازه سازمان، پیچیدگی فرآیندها، الزامات مقرراتی ،الزامات مشتریان و صلاحیت کارکنان در فرآیندهای سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و محیط زیست دارد.
لیست مستندات HSE
مستندات HSE شامل:
- اهداف سیستم
- خطمشی
- نظامنامه HSE
- شرح وظایف مرتبط با سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی و محیط زیست
- متدولوژی و معیار برای ارزیابی ریسک های ایمنی و بهداشت شغلی
- کنترل مدارک و کنترل سوابق
- شناسایی و بهروزآوری الزامات قانونی
- کنترل عملیات شامل :
- اطلاعات خرید تجهیزات حفاظت فردی و سایر کالاهای مرتبط با مسائیل HSE
- چک لیست پایش ادواری سیستم
- نگهداری، کالیبراسیون یا تصدیق تجهیزات پایش و اندازهگیری
- علائم ایمنی
- مجوز شروع به کار
- دستورالعملهای ایمنی و بهداشت شغلی و محیط زیست
- سند HSE Plan
- معیارهای انتخاب، ارزیابی و ارزیابی عملکرد پیمانکاران
- و….
- مدیریت تغییر
- شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت HSE
- آمادگی واکنش در شرایط اضطراری
- ممیزی داخلی
- بازنگری مدیریت
- رویدادها و اقدام اصلاحی
مستندات پیشنهادی بالا تنها برخی از مستنداتی که در استقرار HSE هر سازمان میتوان بهکار گرفت.
این مطلب توسط ایزودان تهیه شده است
انتشار مطلب با ذکر نام ایزودان و آدرس سایت www.kharazian.ir بلامانع است.