تدوین مستندات انبار در اکثر استانداردهای مدیریتی ایزو به عنوان الزام در نظر گرفته شده است و سازمانها باید جهت استانداردسازی فرآیند انبار از فرم ها ، روش های اجرایی و دستورالعملهایی استفاده نماید.
مستندات انبار شامل روش اجرایی ، فرم ها و دستورالعملها و فرآیند انبار الزامات شناسایی، چیدمان، جابجایی، محافظت از کالا و کنترل موجودی را در هر سازمانی شامل میشود.
مستندات انبار در این مقاله به صورت پیشنهادی است و متناسب با هر شرکت و استاندارد ایزو مرتبط با آن میتواند مستندات دیگری نیز ضرورت داشته باشد.
کاربرد مستندات انبار
- استانداردسازی فرآیند انبار در هر شرکتی
- اجرای الزامات استانداردهای ایزو نظیر :
- استاندارد سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001
- استاندارد سیستم مدیریت تجهیزات پزشکی ISO 13485
- استاندارد سیستم مدیریت کیفیت صنایع غذایی ISO 22000
- و….
اسناد انبار میتواند شامل :
فرم های انبار شامل
- فرم نقطه سفارش
- فرم رسید موقت کالا
- فرم رسید انبار
- فرم حواله انبار
- فرم کاردکس کالا
- فرم کالای امانی
- فرم گزارش موجودی
- فرم انبارگردانی
- فرم کنترل اموال مشتری
- چک لیست کنترل شرایط محیطی انبار
- چک لیست ایمنی انبار
- فرم Packing List
دستورالعملهای انبار شامل
- دستورالعمل کدگذاری کالا
کدگذاری کالاهای موجود در انبار را مشخص مینماید
- دستورالعمل نگهداری محصول
نحوه محافظت،چیدمان،جابجایی کالاها/گروه کالاها را در انبار مشخص مینماید.
دستورالعمل بستهبندی
این دستورالعمل میتواند شامل شامل چیدمان کالا در جعبه/سبد بسته بندی،نکات ایمنی جابجایی،علائم مرتبط با شرایط نگهداری کالا و… را شامل شود.
دستورالعمل حملونقل/ بارگیری
این دستورالعمل نحوه جابجایی کالا از انبار محصول تا خودرو حمل و نقل و نکات ایمنی و شرایط حمل و نقل و تخلیه کالا در مقصد مورد نظر را تشریح میکند.
روش اجرایی انبار
گردش اطلاعاتی فرم های انبار در روش اجرایی انبار مشخص میشود
میخواهم روش اجرایی انبار را دانلود کنماین مقاله مستندات انبار توسط تیم متخصصین ایزودان تهیهشده است
انتشار مطلب با ذکر نام سایت و آدرس سایت www.isostore.ir بلامانع است.